Livestreaming, het nieuwe normaal?

Tijdens de coronapandemie ontkwam ook jij of je organisatie er niet aan; fysiek werd online. Via livestreams bouwden we fysieke evenementen vakkundig om tot een online samenzijn. Maar, is dit een blijvertje? Wij denken van wel.

De kunst

Een livestream is technisch gezien een videofeed, live gestreamd. Dat is op zich een eenvoudige handeling. Maar hoe maak je jouw livestream nou interessant? Hoe bereikt jouw informatie de doelgroep optimaal? Waarom zouden mensen jouw stream bekijken en hoe houd je de aandacht vast? Daar is waar we beginnen.

Onze roots liggen in de televisiewereld. Weet je nog, dat kastje in je woonkamer waar je met het hele gezin op een gezette tijd naar keek. Die basis nemen we mee naar het ontwikkelen van interessante en waardevolle livestreams. Meer daarover kun je vinden op onze pagina.

Verlengstuk van een evenement

Livestreams zorgen voor een laagdrempeligere manier om deel te nemen aan een bijeenkomst of event. Even inloggen en je bent er bij. We zien een livestream in dat geval als waardevol verlengstuk van een fysiek evenement. Zo is er nog meer ruimte voor meer mensen die willen participeren in jouw event.

Overseas

Livestreaming is uitermate geschikt om gasten uit het buitenland te ontvangen. Zowel de gasten, maar ook die ene Deense spreker! Ook bedrijven met veel klanten, dealers of medewerkers over de hele wereld komen zo makkelijker samen. Niet via een chaotische videovergadering, maar een interactief en inspirerend online samenzijn. De wereld ligt letterlijk aan je voeten.

Verlengen momentum

Omdat livestreams eenvoudig kunnen worden opgenomen hebben organisaties de mogelijkheid om het materiaal achteraf in korte video’s te verspreiden. Hiermee verleng je eenvoudig je momentum. De content kan een waardevolle toevoeging zijn voor diverse platformen waar je bedrijf zich op begeeft. Denk dan aan het delen van kennis via Linkedin of het opmaken van nieuwswaardige berichten. Ook is het materiaal te gebruiken voor videocontent ter promotie van de volgende editie. Efficiënt toch?

Kortom

Het inzetten van een livestream is voor iedereen veel realistischer geworden. In de toekomst zal dat verder worden benut. Niet meer als ad-hock vervanger van een fysiek evenement wanneer de besmettingscijfers weer toenemen, maar als een weloverwogen keuze. Steeds meer bedrijven zullen een hybride vorm overwegen. Misschien kom je er wel achter dat een fysiek evenement beter past in een online omgeving of andersom. Key is dat het interessant is en blijft met een beetje televisiemagie.

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email